tisdag 14 augusti 2007

Bruks

Igår åkte vi ut till bruks då det var träningskväll. Det var ovanligt mycket folk på plats denna gången, dels för att Piteå Tidningen skulle komma och göra ett repotage om PHU. Sedan så hade HU styrelsemöte. Men hur som helst så var det faktiskt väldigt roligt att det var så mycket folk.


Jag själv hjälpte till att bygga en agilitybana direkt jag kom ut, det blev faktiskt en rolig bana med massor av spring och tänk. Efter att banan var byggd tog jag ut mina hundar ur bilen och rastade av dem. Jag gick till slut och la fast Fäkta och tog ner Dino till planen, för igår var det tänkt att jag skulle ta och testa träna honom igen efter hans vila.

Tog med mig godis och leksak för att kunna varierar på belöningen och körde två kortakorta raka fotgåenden. Båda gångerna var han väldigt på och tog nästan genast kontakt. Belönade han nästan genast och lekte lite med honom. Sedan så bestämde jag mig för att bara köra lite freestyle blanadad med lek.

Gick sedan tillbaka till agilityplan för att träna lite med Dino, höjde alla hindrena och gick sedan banan två gånger. OJOJ vilken fart det blev på honom och han utförde banan helt jätte snyggt båda gångerna som vi körde. Mattes hjärta

Efter det bytte jag hund och körde lite av det vanliga med Fäkta. Varierade även hennes träning med godis och lek. Då hon är mer förtsjust i leksak/kampa så kör jag mest med det. Har även börjat träna på att hon inte ska vara så egoistisk med leksakerna ifall hon får hämta dem, det går bättre även där. Sedan har vi smått börjat på fotposition! :)

Sedan satt vi mest och kollade på alla andra duktiga ekipage som tränade medans HU hade styrelsemöte. Tack för en trevlig kväll ute på bruks.


Ha det bra!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Va roligt ni verkar ha det ute på plan. Blir lite avis på er.Blir även gätte sugen på att träna en egen hund.I hejen är jag involverad i "Inlandsylet" där jag ska vara både skrivare och tävlingsledare både lördag och Söndag. blir långa dagar men mycket roligt. :D
Ha det bra och fortsätt ha det roligt med dina små älsklingar!!

Anonym sa...

Dino är på G att bli agilitystjärna! ;)
Va kul att allt gick så bra. Själv så ska jag och Nova ta en liten paus från lydnaden ett tag nu, har tränat nästan varje dag i en månads tid.. Men sen måste vi börja träna inför nästa lydnadstävling ;)
Kram!!

Emma, Katinka och Enya sa...

Där ser du, han har agilityn i sig ;) Nu är det bara att tävla med honom i agilityn :) Var ett tag sen man såg er, ska ni komma och titta på agilitytävlingarna i Gagsmark i helgen?
kramkram

Emma, Katinka och Enya sa...

hoppas det :) ni kan ju ta er till Gagsmark o kika på tävlingarna i helgen :)

Anonym sa...

Hej! Jo det är kul att träna med Morran, speciellt när hennes motivation har ökat :) Vad kul ni verkar ha där nere, saknar Piteå och alla hundvänner... Synd att ni inte kommer till Kiruna i helgen och tävlar. Lisa kommer till mig imorn och stannar till lördag :)
Lycka till vidare med träningen!!!

Kram Kram /Anna

Anonym sa...

Hej och TACK för hjälpen med bygget! :D Du och Dino är verkligen jätteduktiga på agility, längtar tills nästa träning för kan säga att ni kommer gå långt! :D Kram

Anonym sa...

Vad kul att de gick så bra att träna dino efter hans lilla paus :)

Även kul att höra att Fäkta inte är lika egoistisk längre, de blir skönt - skäller hon lika mycket?

hoppas allt går bra, kram

Anonym sa...

hihi vad kuuuul! Nu får ni sätta igång med agilityn på allvar! :D

Anonym sa...

Jag är såååå glad över att det går så bra för er nu! Jag hoppas verkligen att det håller i sig nu.

Massa kramar!

Anonym sa...

Ja, Gagsmark nästa! Ni får faktiskt ta och pallra er dit och kika tycker jag ;)
Ha det bra!