tisdag 7 augusti 2007

Det går segt...

Vårat bloggande går verkligen segt till just nu. Det är för att jag faktiskt inte har allt för mycket att dela med mig även om det finns massor jag skulle kunna skriva. Just nu har ju faktiskt solen börjat titta fram igen och då vill vi ju helst vara ute så mycket som möjligt eftersom att det regnat i massor den senaste tiden.

Igår var vi ute på bruks under träningskvällen, det var faktiskt ovanligt lite folk där, men vad gör det? För kul hade vi i alla fall! Eftersom att Dino fortfarande har sin vila så blev det ju ingen träning för honoms del, dock blev det lite foton tagna på både honom och Fäkta! :)

Med Fäkta körde jag mest stadga i sitt, ligg och snurra och inkallning. Vilket faktiskt gick super bra.

Inkallningarna är jag mest nöjd över, då Ettan kom springandes då jag kallade på Fäkta, min första tanke var faktiskt att Fäkta genast skulle börja leka med henne och strunta i mig, men hon kastade bara en snabb blick för att se var Ettan var och fortsatte i sitt fina, höga tempo till mig. SUPER stolt matte! Det blev massor mer beröm och belöning. Har kommit fram till att Fäkta gillar sin kampleksak mer än leverpastej ;-))

Efter våran träning så gick jag och hämtade Dino ifrån Theres bil som han satt i. Tog ner han till nedre delan av plan tillsammans med Fäkta där båda fotades.

Idag ska vi ut i rapportskogen och kolla på ett träningspass, det kommer bli Fäktas allra första gång som hon får följa med vilket ska bli super kul. Till helgen kommer vi även åka och kolla på valltävlingar, vilket jag ser fram emot. :-)

Slänger in lite bilder, se och njut


Mattes hjärta
finaste Dino
Fäkta i inkallning
Fäkta i början av inkallning
Kamglad liten tös
Mattes lilla tös
Sötaste Fäkta


7 kommentarer:

Anonym sa...

Men HALLÅ!!! vadå befästa sitt o ligg???? ;) Tiiz kan knappt sitta själv, sitter som en groda med bakbenen rätt ut....:)

Vilken skön stil hon har när hon springer, precis som sin bror!!!

Ha de gott
Eva

Anonym sa...

Jösses, D och F är förbannat söta ju ;) När postar du dom till mig? Jag väntar på dom!!

Och tack för ett "lycka till" som vi hoppas hjälper oss på tävlingen. HOPPAS ;)

Ha det bra!

Anonym sa...

Fiina bilder, på snyggingarna:) Nog har Fäktis allt blivit stor:D

Syns snaart Kram!

Anonym sa...

Va fiiina bilder, riktigt vackra porträtt :P Har oxå lyckats ta en massa fina bilder med min systemkamera. Riktigt nöjd med en del.

Kram /Anna

Anonym sa...

OJ .. så lika Fäkta och Tiiz är över ögonen .. syns verkligen att de är syskon !! .. med bakdelen är en annan femma !! .. Tiiz springer som en groda .. ha ha .. och Fäkta har ju verkligen fått in det rätta stegen :)

Fast Tiizfisen (grisen) är en otroligt härlig liten Valp .. vilket ös men ändå en AV och PÅ Knapp .. och en rikgit Pussgubbe är han :)

Carina o Billy

Anonym sa...

Hejsan! Hemresan nærmar sig. Vi åker senast den 1:a September men om det går som vi hoppas styr vi nog kosan mot Piteå redan den 28:e. Du ska tro att jag ræknar ner. ;) Nu saknar jag min hund førfærligt mycket. Vad søt Fækta ær, men vad stor hon blivit redan. Jag som hade planer på att gulla med valp nær jag kommer hem. ;) haha. kram

Anonym sa...

Uppdatera nu ;)