söndag 6 januari 2008

Snart är jullovet slut

Ja snart är jullovet slut och nu kommer jag tillbaka till datavärlden igen. Jag har varken haft tid eller vilja att sitta och uppdatera bloggen de gången jag suttit här vid datorn. Den bästa julklappen jag fick var en Nikon D80 som jag börjar lära mig lite halvt, så en hel del fotande har det ju blivit av =)

Har även blivit en hel del träning under lovet, Fäkta och jag fortsätter träna vidare på sådant vi redan tränar - fotgående, läggande, ställande, apportering, platsliggande, inkallning, och bara ren allmänlydnad. Med allt känns det som att vi är på rätt väg. :)

Med Dino har det blivit lite variation, lite agility, freestyle och lydnadsklass 3 moment. Vilket har gett olika resultat, både bra och dåliga. Men igår var han ialla fall på hugget och verkligen vill vara med och träna och han gjorde även bra ifrån sig igår när vi tränade med Therese och Gissah!

Jag är jätte sugen på köra rapport, vi får se hur kyllan tar sig eftersom den börjat komma tillbaka även se om de blir halare eller om det kommer mer snö. Annars kanske man kan åka ut i skogen och köra ett pass med båda hundarna.

Nåja, idag blir det träning med Malin och Rebell, vi ser fram emot det. Lär även bli massa fotande under tiden och efter träningen. :)

Nej nu ska ja sluta och börja göra oss redo. Se och njut av bilderna som finns längre ner. Har någon av er något tips på ett domän namn till min hemsida? Skriv gärna era tips.

Ha de bra!







Mina fina!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hör att det går framåt för er:) Läckra bildeer på två läckra border collies:D Ska bli kul med träning idag!

Hmm din hemsida kan heta: www.8tassar.se ;) Eller, shit vad svårt och komma på nått:D

Kram Malin och Rebell och Smulan på ett hörn;)

Anonym sa...

Vad fina bilder:)

hmm, det är jättesvårt att komma på hemsidenamn.. =s kanske blackandwhite.se? ;) hihih

Anonym sa...

Alla verkar ha fått systemkameror i julklapp. Jag är väldigt avvis (för fina bilder blir det) Tyvärr har jag inga tips på hemsida, men kanske ett smeknamn du har på nån av vovvarna? Ha de bra! //Lisa, Tuff o Thea

Livet i Fastarp sa...

Vilka härliga bilder! Jag vill också ha en ny och BRA kamera.
Jag får se om jag kan låna till mig en när vi åker till Hagström. hade varit kul att ha lite bilder därifrån.

Kramis!

- Anna Svonni sa...

Hej! Så himla fina bilder du fotat! Men hade inte du en Canon 400D? Har som för mig det... Kul med en hemsida, vill oxå ha det. Ska nog fixa en om det blir en valp i år :P
Ha det så bra, Kramar

Anonym sa...

Visst ska du till Rättvik i mars? Då ses vi!!!
Tiiz.

Emma, Katinka och Enya sa...

hur blev det med hemsidan? ;)

Anonym sa...

Från och med imorgon förväntar jag mig tätare uppdateringar om hur det går med min älskade hund. Och såklart en massa söta bilder på bullen. ;D Ska bli spännande att se hur det ska gå med henne på skolan. :) kram!

Anonym sa...

Har du hundnappat Julie? Uppdatering. ;) Nu finns en massa bilder från vad jag och Dino pysslar med i min blogg. Han tuggar gärna på mina fårskinnstofflor, slickar rent Harrys matskål, smyger upp i sängen på nätterna, sover på rygg i soffan och tvingar till sig kärlek av alla som kommer och hälsar på. Han mår som en prins. ;) kram