måndag 25 februari 2008

Tävling hela helgen.

I fredags hämtade jag Rebell som skulle bo här till lördagen då det sedan några dagar innan var bestämmt att jag skulle tävla med honom i Jokkmokk då Malin åkte för att möta upp Matilda i Luleå. Rebell tog allt fint och kunde koppla av bra då han kom hit.

I Jokkmokk valde jag att starta först med rebell då jag även skulle tävla med Dino. Rebell skötte sig otroligt bra. Tycker han gjorde super ifrån såg med tanke på ny förare och allt, visst har jag tränat honom ett par gånger absolut inte mer än 5. Så vi gick ut på plan med mål om att ha kul tillsammans, Rebell skötte platsen och tandvisningen snyggt. Under linförigheten så var han något taggad och trängde lite och studsade lite under avslutet. Resetn av momenten tog han även och gjorde fint, inget att klaga på. Vi lyckades hur som helst få ihop till ett första pris på 173,5 poäng och en tredje placering!

Med Dino är jag nöjd, Vi kom in på plan och han började bra men plötsligt mitt under FF så rasar något och han blir dämpad, vi fortsätter och han gör trottsallt bra ifrån sig.. Vid rutan vet jag inte vad som händer men han sprang emot den men vek av och sprang och gömde sig (?) så där bröt jag det momentet och fortsatte vidare. Han gjorde trotts att han var dämpad bra ifrån sig. Och jag kan inte klaga. Det resulterade i att vi fick ihop ett andra pris på 237 poäng och en andra placering, med en nolla på rutan.

På söndagen så bar det av till Piteås bk för tävling, vaknade på morgonen och var inte allt för impad över vädret men tänkte att vi skulle starta utan större mål, eller ja ett mål om att rutan skulle funka idag.. Vi tog start numer 3 av 7 och när det var våran tur så gick vi ut på plan och allt känndes super skönt trotts det dåliga vädret som fortsatte vräka ner med snö. Jag är super nöjd över vårat resultat trotts vädret. Finfina hund! Vi fick ihop ett första pris på 275 poäng och en klassvinst.

Här nedan finns resultaten.
Löradag
Sittande i grp 10
Platsliggande i grp 10
Fritt följ 9
Sättande 10
Inkallning 9
Rutan 0
Hoppapport 8
Metall 7,5
Vittring 7
Fjärr 7
Summa: Ett andra pris på 237 och en andra placering

Söndagen
Sittande i grp 10
Platsliggande i grp 10
Fritt Följ 9,5
Sättande 10
Inkallning 8
Rutan 8, 5
Hoppapport 7
Metall 10
Vittring 8
Fjärr 7
Summa: Ett första pris på 275 och klassvinst


Bilder från dagen kommer imorgon då de är fixade.
Ett stort grattis till alla andra duktiga ekipage under helgen! =)

Min älskade Dino blir även hela 2 år idag, så grattis älskade hjärtat på 2 års dagen. Både jag och hundarna hälsar grattis åt alla Dinos syskon på två år dagen. :)

11 kommentarer:

Emma, Katinka och Enya sa...

GRATTIS SANNA!!! NI ÄR BÄST!!!

Anonym sa...

Hejsan!

Gu va dukti du är. det är en som du som får en att hoppas att en vaker dag vara ute på tävlings planen och köra med sin egen hund. ha det bra å KÖRT hårt.

Anonym sa...

Tack Sanna för du körde Rebell än en gång:D Ni var kanonduktiga!!! Du är så bra med han!

Härlig insats du gjorde med dinke! Kanon! Super:D

www.rebban.webb.se

Anonym sa...

GRATTIS!

Anonym sa...

Grattis, ni är så himla duktiga! Men snart vill vi se er på officiella agilitytävlingar också ;)

Anonym sa...

Grattis!!! Vad du är duktig!! :D

Eros & Dex sa...

Grattis till fina resultat, shit va ni kan! :)

å Grattis brorsan på 2-årsdan' hälsar Dex till Dino.

Vi läääängtar till påsk, då vi änsligen ska få ses i rättvik

Kram från oss
// Maria Uffe Dex & Eros

Anonym sa...

Tack så mycket för grattiset! Och massa grattisar till er också, strongt att gå in och tävla två dagar i rad, och lyckas andra dagen! :)

- Anna Svonni sa...

Hej! Supergrattis till era finfina resultat i helgen. Ni är så jäkla duktiga! Visst blir det ett LPELIT innan du går ut trean som vi har pratat om? :)

Det blir förhoppningsvis valp under hösten, från Råggrindan.

Ha det bäst!!! Kramar

Anonym sa...

Grattis!! Jag tycker Ni är jätte duktig och det var verkligen kul att se Er live i söndags :D

Haha, ja det får nog bli jag som flyttar upp till Er ;)

Anonym sa...

Grattis grattis till en fin helg och två 1a priser!! :D