måndag 25 juni 2007

Bad

Igår var jag och hundarna ner till vattnet då det var otroligt varmt. Hundarna fick ta och bada, Dino verkligen super gillar det. Han far omkring på alla möjliga vis. Han apporterar pinnar och annat han kommer åt ute i vattnet - Kul med en vattenglad hund ;-))

Det var Fäktas allra första gång att få testa på hur det är att vara nere i vatten. Även hon tyckte det var kul och simmade. Hon sprang upp och ner, fram och tillbaka. Det var faktiskt riktigt kul att sitta och titta, eller jag gick ner tills mina knän var under vattnet för att se så att inget skulle hända.

Hade med mig kameran men kom inte på det fören vi skulle åka hem igen, tråkigt nog. På kvällen fick det bli ett kort men intensivt träningspass för mig och Dino.

Körde lite sittande i grupp (fast han var ju dock själv), vilket gick bra, han satt kvar ända tills jag kom tillbaka till honom och tog med honom för att gå. Vi körde om det två gånger till och han skötte sig lika bra då med. Sedan körde vi apportering, idag galopperade han i början på vägen in för att sedan bryta av till trav och trava in resten av biten. Någon som har något tips på hur ja ska få honom att alltid hålla tempot i galopp? För ibland kan de gå hur bra som helst. Ska klura på det. Sedan körde vi inkallning med ställande och bara släta inkallningar då han automatiskt förstår att han ska stanna ifall jag inte "lurar" honom med att köra både och för att få han att ha kvar samma tempo. Det gick jätte bra att först köra en vanlig inkallning och sedan en med ställande och sedan två raka. Han stannade snyggt och snabbt på mitt "stå" komando och på de raka inkallningarna så kom han i ett snyggt och snabbt tempo! =)


Med Fäkta körde jag bara lite inkallningar och namnträning, vilket för det mesta fungerar bra. Hon är ju ännu så liten, så jag ställer inga större krav på den damen. :)


Nej nu ska ja röra på mig, uppdaterar nog mer ikväll.
Ha det bra!

1 kommentar:

Cizzi sa...

Hejsan!

Kul med valp, man blir ju riktigt avundsjuk.
hoppas du fått en bra start på sommarlovet :)

//Cizzi & Hundarna