fredag 22 juni 2007

Ett tag sen sist..


Ja då var det ett tag sen sist, på grund av att min hemsida endast vill visas någon gång då och då, den fungerar alltså men kommer inte upp för det. Konstiga saker det.

Nåja, den senaste tiden har jag bara ägnat tiden åt att lära känna Fäkta ordentligt och att träna Dino. :-))

Träningen för min och Dinos del går framåt och vi tränar på. Han har blivit så otroligt mycket duktigare på att ha en riktigt bra och jämn fart på tillbaka vägen med apporten. Rutan har även den fungerat bra sen då vi sist tränade, måste köra rutan nu imorgon. Sedan finslipar vi mest på FF för att få till fina svängar och snabba halter.

Skulle behöva veta hur jag kan få upp tempot under ställandet i fjärren då han ibland tvekar så otroligt, dock kör jag endast momentet just framför honom och bara ifrån sitt. Ibland kan han göra riktigt snygga och snabba ställanden för att sedan plötsligt tveka och göra det jätte segt, något tips?


Dino accepterade Fäkta väldigt bra, han verkar trivas kanon i hennes sällskap. De busar och lever livet tillsammans. Dino är som en snäll farbror åt det lille busfröet. Skönt att allt går så bra!


Nu är det precis 1 vecka sedan jag för första gången fick träffa och hämta lille Fäkta, jag har börjat lära känna henne bättre. Fäkta är ett riktigt busfrö, som gärna testar på något litet hyss, hon är även väldigt social, glad och framåt. Hon har redan visat ett bra föremålsintresse och en viss kamplust. Det är full rulle på denna dam. Ska bli otroligt kul att se vad det blir av henne, jag har planer för henne! ;-))

Vi kör har bara tränat på namnträning och inkallningar - vilket jag tycker går bra och framåt. För det mesta så kommer hon på första ropet. Vilket känns skönt.

Ja det var lite från oss!
Ha det bra alla.

Inga kommentarer: