tisdag 31 juli 2007

Blogg torka..

Ja här i bloggen har det varit en ordentligt torka och ingen uppdatering har kommit.. Dels för att jag varken haft tid eller ork för att skriva. Men nu tänkte jag i alla fall ta mig tid och ork till att i alla fall få en ny uppdatering.
Tävlingara i söder gick inte alls, utan det gick väl snarare käpprätt åt skogen, dels mitt egna fel men även för att inte Dino heller var riktigt med som han skulle.. Alla små saker och slarv av både mig och Dino orkar jag inte skriva upp nu. Allt för mycket.
Resan var i sig väldigt trevlig, och det var kul att även komma ner och tävla även om det inte gick som tänkt. Fäkta har skött sig väldigt bra på både tävlingsplats som under resans gång. Skönt! :)

Även om det inte gick alls som Malin tänkt heller så tycker jag de är ett jätte fint team som kan gå långt, tumme upp! För Anna gick det bättre och dom tog i alla fall med sig ett första pris i lydnadsklass 1 med sig hem.

Tack för den roliga resan, tjejer. Hoppas vi gör om det någon gång. :)

Vi kom hem en dag innan vi skulle vilket även det var skönt, dels för att låta hundarna vila innan nästa tävling. Ja vad ska ja säga?Även om han nollade rutan så är jag faktiskt inte speciellt missnöjd eftersom han utförde så mycket annat så otroligt bra. Han hade ett kanonsnyggt FF som jag faktiskt är super nöjd över. Även om han är låg i sin stil så är han väldigt koncentrerade och följsam som han ska vara.

Dino fick Vila i en vecka tills nästa tävling då jag inte var alls säker på om jag skulle starta eller inte. Vi startade i alla fall. Idag fick jag ialla fall honom till rutan dock efter allt för mycket om och men så det blev noll för det, men jag var endå så glad över att han gick in. Även om han utförde saker bättre än jag ville förstå så känndes det verkligen inte alls lyckat att kliva av planen efter att vi kört alla momentena.. Jag var både ledsen och besviken då det inte alls känndes som att Dino ville vara kvar på planen. Vi fick i alla fall ihop mer poäng än vad vi fått på de senaste tävlingarna men det räkte inte till ett första pris.


Nåja jag har bestämmt att Dino ska få ta en paus ur allt som har med träning att göra och bara låta honom vila upp sig. Då hans motivation till träning inte ens verkar finns där just nu. Vi tar nya tag efter att han fått vila ett tag och hoppas då på att komma hem med nya resultat och även fortsätta tävla. - Alltid kan det ju inte gå bra ; )


På Fäktas front fortsätter vi med att bara lekträna med våra saker. Hon tycker allt är så otroligt kul. Vi har även börjat köra lite olika trix och jag har börjat lätta henne att "dutta". Vi kör även på med tänkövningar vilket går framåt. Är så roligt att se hur damen tänker och vad hon använder för lösningar.

Hon är verkligen en hejdare på att koppla av på alla olika ställen vilket känns otroligt skönt. :)
Både Dino och Fäkta har fått åka båt för allra första gången, båda tyckte det var super kul och nu när vi är i Theres stuga så sitter Dino i båten och väntar på att få åka. Båda två har även fått simma massor, och tro det eller ej men båda två simmade faktiskt efter mig ut i vattnet då Theres puttade i mig. Nu har jag alltså tagit årets första och sista badtur ;p
Finns nog massor som jag kan skriva, men jag orkar inte. Njut av de bilder som finns där nere. Bilden längst ner på Fäkta är den nyaste.

Ska gratta alla duktiga ekipage som tävlat under tävlingaran som varit då jag tävlat. För flera har det gått super med väldigt bra och lyckade resultat. :)
Ha det bra alla.
Fotograf är Nattis

Fotograf är Emma

Fotografen för resten av bilderna är jag






11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Fan att det gått dåligt under senaste tävlingarna! Men det kommer säkert bli bättre efter att Dino fått vila upp sig. Prova träna nåt annat, t ex spår, sök, rapport osv, inte bara lydnad (vilket du säkert inte BARA gör heller)... Hoppas allt är bra annars, sköt om dig!
Kram /Anna

Anonym sa...

Jamen jag ser ju på korten att han älskar Agility! ;)

Anonym sa...

Wihoo, Sanna har tagit sin första simtur;) Det är ju mer än vad kag har gjort:D Haha"

Härligt att allt går bra med lille Fäkta och Rebell saknar Dino.

Kra,

Anonym sa...

Tack och bock! :)
ÄNTLIGEN UPPDATERING! Det var på tiden haha!
Ja, det har varit riktigt kul att träffa dig också, som sagt inte ofta man träffar på andra med bc. Behöver du min adress förresten? Tänkte bara när du ska posta hundarna så måste du ju veta vart du ska skicka dom ;)
Jag hoppas att vi ses snart igen!

Anonym sa...

Ja, Tiiz är en härlig prick och han avgudar lille Billy ... och tycker han är superkul att leka med ... hmmm !! Undra hur länge Billy tycker det :)
Tiiz fisen börjar ju bli stor kille nu .. han växer så det knakar för varje dag !!
Han har ju snart sett hela Sverige. Han är välberest!! och snart får han ju se Norge oxå :)
Till helgen är det ny tävling för Billy (och Ezzo) så då är det järnet som gäller igen !! för det går undan när Billybusen springer, så det gäller att hänga med i svängarna .. ha ha !!

Anonym sa...

Hej! Ja verkligen äckel päckel med en massa löss. Tur så är jag inte så känslig - rörde ju i löss direkt jag rörde i hunden... Låter bra med din träningsplan, du ska se att Dino får upp motivationen senare :P

Kram /Anna

Anonym sa...

Tack tack ;) var och tränade idag med Enya, var typ ingen där. Hade varit kul om ni hade kommit och tränat med oss :)
Hoppas vi ses snart!
Kram

Anonym sa...

Hejsan! va stor fäckta har blive. växer säkert så det knakar i henne??
tror att det kan vara klokt att lägga träningen på hyllan ett tag. fick det känslan då jag läste bloggen din. Ha det roligt med hundarna och skratta mycket åt dem.

MVH

Anonym sa...

Synd att det inte gick så bra på tävlingen, men det kommer fler :-)
Din beskrivning på Fäkta stämmer exakt på Tiiz också. Dom verkar vara VÄLDIGT lika - kul!

Eva!!

Anonym sa...

Hejsan! Vad trist att tævlingen inte gick som du hoppats på. Dino mår sækert bra av lite vila. Det brukar ju fungera ganska bra att vila sig i form nær motivationen tryter och saker och ting måste få tid smælta in. Det kommer att bli toppen, han ær så fin Dino. :)
Sjælv sitter jag hær och saknar min egen lilla hund. Somliga har sån otur att de har jycken 150 mil bort. ;) Hoppas att hon inte varit allt før besværlig med er. haha. Hoppas att ni har det bra! Vi ses i september. kram

Anonym sa...

Vad kul med Dino på agilityhindrena!! :D:D Fäkta är för söt med sin fläckiga nos ;D

Kramkram