söndag 21 oktober 2007

Grattis älskade skrutt

Idag är dagen då Gina skulle ha fyllt hela två år, den dagen som vi aldrig får uppleva tillsammans. Älskade, älskade skrutt saknade efter dig är enorm.
Tänk vad allt kan ändras så snabbt. Ena stunden kan allt vara bra för att i nästa stund förstöras för alltid. Tänk att våra dagar vi fick tillsammans inte alls var en lång tid, det var en
fruktansvärd tid med massor av slit, oro och tårar.
Det är tack vare dig som jag kommit så långt, det är du som lärt mig så mycket om ren vänskap, det är du som lärt mig att kämpa även om allt plötsligt bara kan försvinna ifrån en.
Jag har aldrig tidigare stött på en sådan kämparglöd som du hade, en ren kämpe är vad du är. Du gav aldrig upp även om det nog hade varit lättast för dig. Du visade aldrig att du hade ont, även om man såg det. Finaste du, det jag gjorde, gjorde jag för dig.
Jag kan fortfarande vakna om natten med hjärtat i halsgrop då jag fumlandes försöker finna dig vid sidan av min huvudkude. Även om jag innerst inne vet om att du inte längre finns här så kan jag vakna av paniken för att kolla så att du mår bra. Jag har fortfarande inte lärt mig att du inte kommer tillbaks. Det var 354 dagar sen du fick somna in i min famn, men det känns som igår.
Jag minns det förata ögonblicket med dig, jag minns lyckan då jag fick hem dig. Jag minns alla våra lekar, promenader, ja allt. Hur du med din lilla kropp gjorde allt för att pussas eller leka, hur du lät din nyfikenhet ta över och hur du sedan snubblade omkull i den nyfallena snön för att sedan titta upp med ditt lilla huvud täckt i snö och med ett par stora fuktiga ögon funderadens på hur det kunde blivit så.
Du har lämnat ett oerhört stort tomhål efter dig, tack för den korta tiden vi fick dela med varandra, det är en tid jag alltid kommer minnas. Tack för allt du lärt mig, tack för allt!

Gina, mamma saknar dig.
Finaste skrutt, visa mig världen genom dina ögon
Tack Helena för den fina tavlan.
Världens finaste
Sov gott, finaste
Ibland hatar jag denna blogg. Texten ska inte alls sitta ihop som en klump, men det gör den fast än ja försöker på alla olika sätt.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Bättre sent än aldrig kommer här ett grattis till ett fint mh. Håller tummarna för er 3/11.
Kramar

Anonym sa...

GRATTIS älskade Gina, saknaden är enorm även hos mej:/

Anonym sa...

GRATTIS Gina! Du är så stark Sanna!

Anonym sa...

Grattis Gina!
Sanna - du kan testa att göra radbyte (enter), sen ett mellanslag, sen enter igen, och testa om det går då.. testa annars att göra några fler mellanslag om den inte reagerar på ett mellanslag då du gör radbytena

Anonym sa...

Grattis finaste, saknaden är så enormt stor.

Tack för den tiden man fick uppleva med dig <3

Anonym sa...

tack för snälla ord om min valp. Trist läsning om lilla Gina.
Ha det gott!
Jenny

Anonym sa...

Fick ju en tår i ögat när jag läste bloggen. Grattis Gina och en STOR kram till dej! Ta hand om dej o hundarna.
Kram från Tiiz & Gänget

Anonym sa...

såg det nu :S aja då får man spara pengarna istället :P
Vad fin hon var lilla Gina :) stackars dig som förlorade henne när hon var så pass ung. Man fick lite tårar i ögonen när man läste i bloggen :(
Kram

Anonym sa...

Lite tårar i ögonen? Vad snackar folk om. Jag storbölar ju, och nej det är inte bara graviditetshormoner. Grattis lilla Gina! Sanna, you rock!

Anonym sa...

Dino, du är utmanad! ;) Se i min blogg från den 25 okt.

Anonym sa...

Du har skrivit så otroligt fint om Gina. Varit in hit flera gånger och läst det, och jag berörs varje gång!

Fäkta är utmanad! Läs mer i min blogg från dagens datum, 25/10.