måndag 1 oktober 2007

Rapport

Först vill jag börja med att tacka för alla fina ord och alla gratulationer som vi fått.

Idag stog det rapport på schemat, sagt och gjort efter skolan packade vi sakerna och åkte ut i skogen för att kör rapport. Först fick hundarna pinka och hålla på och sedan började vi röra på oss in i skogen. Vi gick en bit tills vi hittade ett ställe som känndes bra. Då vi mest kört i en ganska tätt terräng så tyckte jag att det var på tiden att köra med en mer öpppen terräng vilket det även fick bli. Terrängen var väldigt fin med ett bra underlag och med lite träd här och där.

Det var 6 hundar som skulle skickas och Dino gick blev skickad som numer 3 och Fäkta fick blev numer 6. Båda mina hundar gick med kanonfart och tog sig fram väldigt bra i en snabb fart. Då Fäkta är så ung så blir ju hennes streckor inte alls långa men hon får springa vääldigt korta streckor från B-A och A-B vilket hon gör med en enorm glädje, fart och vilja! Den lille skulle nog springa hur mycket som helst om hon bara fick.

Dinos streckor är längre än Fäktas och han tar dem kanon. Han har en otroligt snabb fart och glädje igenom båda streckorna, vilket faktiskt är väldigt roligt att se. Jag verkligen hoppas på att vi får MH nu så att det blir att tävla appellklass i rapport den 3/11.

Här är protokollet från gårdagens tävling, finns saker jag skulle kunna kommentera och som jag känner mig lite kluven på. Men jag orkar inte fastna på det utan vi kör vidare! Men jag är väldigt nöjd med flera av våra poäng :)

Platsliggande: 9,5
Fritt Följ; 8,5
Läggande; 9
Inkallning m ställande; 10
Rutan; 10
Apportering; 10
Fritt hopp ö hinder; 9,5
Fjärrdirigering; 8,5
Helhetsintryck; 10


Summa; 188,5
Domare; Peter Andersson


Ha de bra!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Äckligt höga poäng *massor av avundjuka känner jag* :) Ni är superduktiga!
Kramar Annelie och Camilla

Anonym sa...

Ja, det fattas ett och vi ska antagligen prova på nu i höst så får vi se om det går eller inte. vore skönt att ha det färdigt i år och satsa på 3an till våren. Håller tummarna att du kommer med på ett mh så ni kan starta brukset också du och Dino.
Kram

Anonym sa...

Kul med dina "datum" - kommer att hålla tummarna för er!
För oss blir det antagligen sista helgen i oktober och sen km i december om hon inte börjat löpa då.
Kram

Anonym sa...

Grattis!! (lite sent)

Anonym sa...

Hej! Kul att se dina poäng, och som vanligt är dem mkt fina. Har du hört nåt om MH:t? Hoppas du får göra det på Dino. Jag är valpsjuk som ett AS!

Kramar /Anna

Eros & Dex sa...

Vad roligt med Dinos MH. Kör hårt på rapporten i november nu :)

Kram från oss