söndag 14 oktober 2007

MH

Idag var det dags för MH. Blev tvungen att kliva upp kl 5 och för att hinna ge hundarna mat och rasta dem innan vi åkte. Bilden styrde vi mot Boden strax efter kl6.

Jag såg redan igår kväll att det kom snö och det täckte faktiskt marken. Imorse då vi kom ut så var det ännu snö på marken, vilket inte var allt så välkommnande. Bläh för snö redan i oktober. Hundarna tyckte då det var kul.

Vi var framme i Boden strax efter halv 8, fick då veta att Dino fick gå som hund numer fyra, och hundarna före gick snabbt. Sedan plötsligt var det våran tur, gick och hämtade Dino och tog honom ner till "publiken".

Hans kontakt(hälsning osv) var bra. Även leken var intensvi och han höll kvar den hela tiden. Han tog avståndsleken, spökena och det väldigt fint. Var nyfiken och sprang fram direkt han fick. Under spökena så la han sig ner när dem rörde sig och låg med ryggen mot dem och kollade någon gång men inte mer, när ja kopplade lös honom sprang han glatt och hälsade. På avståndsleken lekte han intensivt med figuranten och bjöd upp henne till lek. På lilla bytet sprang han iväg men tappade bort bytet sedan (där de flesta hundarna tappade bort sig) så marken var täckt i snö och bytet var gråvit. Dumpen och ljudkänslighet var inte alls något problem och han gick fram till dem. Han var snabbt iväg för att kolla vad som förde livet, och även fram till dumpen, men något segare. Han var aktiv i sitt kampande under skottet struntade i det, även under det passiva och tog snabbt upp i lek direkt jag bjöd homom!

Han fick fina ord av beskrivaren. Nu har Dino godkändmentalstatus med 1:a på skott. - Min älskade hund.

Om allt går bra så blir det start i appellklass rapport den 3/11.


10 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!! JÄtte kul att det gick SÅ bra :D

Anonym sa...

GRATTIS igen! Men det visste vi ju att Super Dino skulle klara! Han är verkligen fin din hund. Ska bli spännande att se hur det går i apellen. På träningen går han ju som en klocka. Och vilket tempo! Kommer att bli en sju tusan till rapporthund det där skulle jag tro. ;) Vi ses ju på träning kanske idag eller nån annan dag. kram kram

Anonym sa...

GRATTIS:)

Eros & Dex sa...

Som sagt... Grattis igen :)

Anonym sa...

Återigen GRATTIS ;) Ska bli kul att få höra hur det går i appellen sen, men ni kommer att fixa det galant.
Kram

Anonym sa...

Jag tror inte att tempot kommer att vara något problem alls. Han springer ju hur snabbt som helst den där hunden. Det är såå roligt att se honom i rapportskogen. För att inte tala om Dippa. Nu hoppas jag bara att min egen lilla DP ska bli lika duktig. Men budföringen idag gick ju riktigt bra, får hoppas att det gör bra underlag för rapporten. För springa snabbt det kan hon ju.. ;) kram

Anonym sa...

GRATTIS bruden!
Va roligt. Blir fortfarande gätte sugen att skaffa hund då jag läser bloggen och allt skoj du gör med vovvarna. GRATTIS och en en gång GRATTIS!

Anonym sa...

Åh, grattis till ett mycket fint MH! Speciellt mycket bättre än så kan man väll inte få? Verkligen kanon.

Livet i Fastarp sa...

Har skaffat mig en ny blogg som jag också kommer använda som "hemsida".
Kommer inte att använda hemsidan eller den gammal bloggen mer..

Vi ses där!!

Livet i Fastarp sa...

Absolut har hon gjort det!

Jag hoppas också väldigt mycket på denna kullen och framförallt på Lipton. :)
Så vi skitar högt!

Kramar från mig och den galna vallhunden