lördag 8 september 2007

Lyckan är obeskrivlig

Jag har verkligen inte haft ork eller vilja att blogga eller ens sitta här vid datorn. Jag har istället tränat massor hund och pluggat på i skolan. Det har visserligen hänt massor med roliga saker som ja ska skriva om.

Kan börja att berätta att jag börjat tända Fäkta på får, med ett nog lyckat resultat. Hon började med att skälla ut dem direkt hon fick komma utanför fållan, hon smög sig närmre och närmre då hon skällde ut dem. Sedan blev hon tyst för att sedan börja skälla igen, hon följde fåren med blicken väldigt bra och flyttade sig runt fållan då fåren rörde sig, hon försökte även krypa in i fållan och kom in med halva kroppen. Så jag tror nog detta kan bli något, men vi ska i alla fall försöka ge oss på vallning ;-)

Ing-Marie, bilder från Fäktas möte med får kommer - håll ut!

Vi har även tränat på massor inom lydnaden och vi fortsätter även inom brukset med rapporten, imorgon ska Fäkta få gå sitt första spår! Ska bli väldigt kul att se. Inom rapporten och lydnaden är hon i alla fall super duktig!

En riktigt kanontjej, undra vad det kommer bli av denna tös!? : ))


Med Dino går även allt framåt, vi tränar på med lite allt möjligt. Lydnaden och rapporten är nog det som funkar allra bäst, super killen! Även Dino fick vara med och träffa fåren, denna gången visade även han ett litet intresse för dem och tog sig fram till fållan och sedan runt lite där utanför!

I rapporten så springer Dino skit bra ifrån B-A och även från A-B, vilket går helt klockrent funderar på att ta och klocka nästa pass med honom.

I lydnadne funkar även allt bra nu, och jag tycker han har blivit mycket mer gladare, även att han själv kan "plocka" upp sig och bli glad även om något inte riktigt går bra.

Dinos röngten resultat har även äntligen kommit. HD B & AD u.a verkligen skönt att veta.


Idag har vi i alla fall tävlat i lydnadsklass 2, efter hans vila och efter de senaste tävlingarna så hade jag inga större planer på att det skulle gå speciellt bra, mitt mål var att han skulle springa till rutan (den som strulat under de senaste tävlingarna).

Jag drog startnumer 3 och lk2 startade, vi gick ut och värmde upp och la hundarna i regnet. Alla hundarna låg bra och fint under platsen. Vi gick ur plan och jag frös mer eller mindre enormt och kännde mig som en korv i en förpackning.

När det väl var vår tur så gick vi ner på planen, redan då känndes dino låg i Fritt Följ, han utförde det något sämre en annars. MEN han rykte upp sig och blev väldigt glad. Jag höll på att börja gråta och kände hur tårarna höll på att komma då han sprang in i rutan direkt och ställde sig i mitten - VILKET OBESKRIVLIG LYCKA! Mattes hjärta

Vi tog hem ett första pris och klassvinst och har nu två första pris.

Platsliggning: 10
Fritt följ: 8

Läggande: 10
Inkallning m. ställande: 10
Rutan: 10
Apportering: 8
Fritt hopp ö. hinder: 10
Fjärrdirigering: 10
Helhetsintryck: 9

summa: 189
Domare: Jens (efternamn?)



Emma och Enya gjorde en kanon debut och tog hem ett första pris och en 2:a placering. Ni är ett jätte fint ekipage som kommer gå långt tillsammans, verkligen skit kul att se er tävla!

Evelina och Nova gjorde även de ett fint kämpande, dock fick de inte ihop helt fullt, de fick ett tredje pris och en andra placering. Ni är super duktiga och jag tror verkligen att du och Nova kommer ta era första pris nu i helgen, kämpa på för ni kan gå långt tillsammans. Ett kanon fint ekpiage.

Malin och Rebell, gick det inte som tänkt för, men alltid gör det ju inte de. Ni är trotts det super duktiga och jag tror ni kan komma långt ifall ni fortsätter kämpa på. I alla fall ett fint ekipage att se på.

Sara och Dippa, de bröt men det var ju inte heller dippas väder idag, ni är trotts det super duktiga och tar igen det på er andra debut ;-) Kämpa på som ni gör så kan även ni komma långt. Ett trevligt och fint ekipage att se på.

Det finns även flera, och jag vill gratta alla otroligt duktiga ekipage som startade idag, bra kämpat alla!

Ha det bra alla!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Stort Grattis till er! Ni gjorde det skitsnyggt! Det dåliga vädret till trots. ;) Nu får ni åka vidare och fortsätta dominera. ;) /Frida - fortfarande frusen åskådare med DP som vägrar krypa fram under täcket

Anonym sa...

tack så mycket :) och GRATTIS till er med, på nästa tävling tar du hem LP2 :)
kram

Anonym sa...

Duktig Sanna, du har uppdaterat! GRATTIS, GRATTIS till förstapriset, ni är så jävla bra ;) Vi ses nästa vecka, för ni SKA komma till Gällivare. Kram

Eros & Dex sa...

Grattis till er, ni är sååå duktiga!!!

Kul oxå att läsa om att Fäkta, och även Dino tänder på fåren.

Dex har varit hos får några få gånger, ska försöka ta tag i den biten lite mera när agilitytävlingarna börjar gå mot sitt slut för säsongen.

Kram från oss

Anonym sa...

GRATTIIIIIIIIIIS!! :D Wiiiiiiie, va kul!

Anonym sa...

Tack och grattis själv!!

Anonym sa...

Grattis till 1a priset!!! Måste kännas svinkul! :D:D

Madelene sa...

Grattis grattis grattis! Äntligen, det var ni verkligen värda, Dino och du! Ni är så duktiga och äntligen fick ni bevisa vad ni egentligen går för! Jag blir så stolt över er! :D

Anonym sa...

Tusen tack! Jag hoppas också att vi tar förstapris i helgen, men vi får se om det bär eller brister.

Jag hoppas att du och Dino ska komma upp och tävla? Min dörr står öppen för er om ni inte har någostans att bo! Ha det finfint! Kram på er.

Anonym sa...

Hej! va skoj att du tänkt köra appellen i höst! Hoppas verkligen du hinner göra MH innan dess. Förra året var ju jag och Oliver oxå anmälda till samma tävling (vi tänkte köra rapporten) men vi strök oss eftersom jag inte hade någon bil.
Kram /Anna