lördag 14 juli 2007

Bruks

Idag har vi även tillbringat kvällen ute på bruks, det är så otroligt mysigt att vara ute på bruks när det finns så myckte trevlig hundmänniskor som man kan täna, prata och dela kunskap med. :)

Idag har det först varit medlemskväll och sedan medlemskväll. I freestylekursen har man stött på både nya och gamla ansikten. På medlemskvällen var det ett bra intresse och folk var med. Vi hittade på en massa saker, som grillning och inoff tävlingar i agility, junior handling och lydnad. Jag och Dino hade blivit anmälda innan vi dök upp, vem som skrivit upp oss vet jag inte. Men vi hade nog ändå anmält oss i lydnaden.

Först så startade agility tävlingarna med rätt så många ekipage sammanlagt. Det var faktiskt väldigt kul att se alla de tävlande. I Small vann Hanna med Mira, tvåa kom Agnes med Tuva, trea kom Theres med Madonna. Det fanns ingen hund i medium. I Large vann Anneli med Sky, tvåa kom Sofie med Kuta och trea Malin med Rebell. Vi säger stort grattis åt er men även alla andra som startade =)

I Junior handlingen vann Agnes med Tuva, tvåa kom Lina med Ajax, trea kom Sandra och Madonna. Grattis till er och även alla andra!

I lydnaden var vi sju ekipage som tävlade, dom hade bara lk1 och även efter gamla reglerna, vilket blev en liten besvikelse för mig då jag hade velat köra lk2 momentena. Men vi valde ändå att starta. Vi fick start numer 4:a. Etta kom Jag och Dino, tvåa blev Malin med Rebell och trea kom Lina med Ajax. Stort grattis till alla! :-) Malin var först ut med Rebell och för dem gick det bättre än på länge, det var faktiskt väldigt kul att se dem på plan! :) När det äntligen blev våran tur så känndes det helt okej, vi gick in på plan och var glada. Platsliggande i grupp gick fint. Även alla andra momentena känndes bra. Jag känner fortfarande att ställandet inte är något ja vill eller kan vara riktigt nöjd över då han är så otroligt låg, men det är väl kanske hans utgångställning det. Skriver ut resultate nedanför.

Platsliggande; 10
Tandvisning; 10
Linförighet; 9
Frittfölj; 10
Läggande; 10
Inkallning; 9,5
Ställande; 10
Hopp; 10
Helhet; 10

Summa: 197

Domare: Nina Lindström




Fäkta tillbringade mest tiden åt att ligga och sova eller busa omkring. Idag blev ingen större träning för hennes del, kan vara skönt att ta och vila med. Även den att jag tycker det blir bra träning för henne att bara kunna koppla av och vara kring så mycket andra hundar utan att få hälsa på dem. Hon har super lätt för att koppla av och kan som göra det överallt oavsätt oväsen eller liv runt omkring henne. Det känns väldigt bra att se hur duktig den lille tösen är. Jag är än så länge super nöjd över henne :)

Orkar inte ta och fota något just nu, har inte ens hunnit. Men jag ska väl sätta mig och fota starx, annars lovar jag att slänga in bilder imorgon på morgonen någon gång. :) Det var lite om våran dag. Ha det bra.

(Fotograf: Hanna Lovén, Tack så mycket!)

2 kommentarer:

- Anna Svonni sa...

Hej! Grattis till dem fina poängen(som vanligt!) Ska försöka komma ihåg att skicka ett kort till dig. Har du skickat iväg mina bilder ännu? ;)

KRAM

Emma, Katinka och Enya sa...

10 på frittfölj!! guud så bra!!! ni komme ta hem segern på u-dm, det är jag HELT säker på! Ska bli kul att se hur dino går nu, såg sist när ni tävlade mot oss i piteå.

Kram