söndag 1 juli 2007

Ett tag sen sist.

Ja nu var det ett tag sen sist. Har inte riktigt haft tid för att uppdatera eller så.

Vi har varit hos Caroline från lördag till idag, väldigt trevligt faktiskt. Hade med mig både Fäkta och Dino, och de tyckte då att det var super kul att busa runt. Dino, Fäkta och Nora fick bada, dock var det bara Dino och Nora som tog sig ut och badade ordentligt. Fäkta gick ner omkring på stranden och kollade sig omkring. :)

Denna gången var Dino ut i vattnen väldigt snabbt och han ville ju knappt komma upp ur vattnent sedan. Carro satt och fotade medans jag och Levi slängde en leksak i vattnet. Fäkta tog istället och apporterade en stor läskflaska (1,5l) =O Undra vad det kommer bli av den lilltösen. Sedan så visade även Fäkta att hon hade en rejäl kamplust och egenvilja ;) Men det sköna är ju den att hon lägger av direkt man tar och säger åt henne. Kamplusten och föremålsintresset är något jag velat ha länge - nu verkar det som att jag fått det :-))

Fäkta lyssnade faktiskt vädligt bra då hon fick springa lös, det tycker då i alla fall jag. Med tanke på att hon faktiskt brukar vilja utforska väldigt mycket annars. Hon ville gärna springa omkring med kottar i munen och det såg ibland ganska roligt ut.

Till slut tog jag och bar henne, fast än hon ville gå. Men jag tyckte hon sprungigt och gått lite för mycket. Hon tyckte till en början att jag var elak, men la sig ner eller började med att ha pusskalas. Socker söta tös :)

Körde lite fotgående med Dino vilket han verkade tycka var väldigt kul. Han var väldigt på och följsam, hans halter har blivit snabbare (för det mesta) och svängarna tycker jag har blivit snyggare. Min finfina Dino.

Vi tog oss även ut i skogen och gick där med hundarna, mitt på natten =o Härligt var det om inte annat, Fäktas första gång. Hon lekte och sprang omkring som en liten vilding och tittade nyfiktet sig omkring, har kommit fram till att Fäkta är väldigt orädd. Hon tar mer än gärna och kolla in nya saker.

Dino och Nora sprang omkring som små ånglok och tyckte det var skit skoj i skogen, speciellt att hämta pinnar eller liknande. :) Ja Carro och Levi fotade ungefär hela tiden, så hoppas någon bild bivit lyckad. Föresten, Fäkta hade inte gjort in alls under natten/morgonen - super duktiga tösen! :)

Idag

Har vi då kommit hem och tagit och tränat lite mer, först ut fick vara Fäkta, tränade på lite sitt, stå och inkallning. Sitt och stå går helt bra och inkallningarna har hon en väldigt bra, fin och jämn fart i, ända tills hon är just någon ynka cm ifrån mig då hon blir helt still eller så bryter hon ner och kommer väldigt slött.. Nåja, det kommer nog det med :)


Med Dino körde jag först FF - jag kan inte säga annat än att jag är super nöjd. Vet nog inte när han sist har gått så bra. Det var inte alls som han brukar. Han var på, följsam och hade kanonsygga och snabba halter, även otroligt fina svängar. Han kom nog inte ur postionen en enda gång. Sedan körde vi rutan - han sprang in bra i de första skicken, sedan bara plötsligt sprang han helt åt fanders. Skickade om honom men precis samma sak. Nå jag tog tillbaka honom och skickade om men denna gången gjorde jag så att direkt jag skickade honom kastade jag en boll över huvudet och då sprang han snyggt in och ställde sig, väntade på klicket och tog sedan bollen. skickade om utan att kasta bollen och det gick bra igen, dock bröt han av just innan rutans kant. Valde att sluta efte ett par bra skick och körde sedan en inkallning som slut. Klockren med bra fart.

Var ut nyss och körde ett par nya skick till rutan - Nu var det inga krångel alls, han sprang in med både fart och bra, flyttade rutan och skickade från olika håll, vilket jag blev nöjd över med han resultat. Jag funderar fortfarande på vad som hände och varför han sprang åt helt fel håll (fast än rutan stog kvar på samma plats).. Nåja, alltid kan det inte gå bra.

Nu ska ja snoka vidare. Kommer ut nya bilder imorgon i bloggen.
Ha det bra alla!

2 kommentarer:

- Anna Svonni sa...

Hej! Va skoj du verkar ha med vovvarna :) Kul att rutan och FF funkar så bra med Dino! När är nästa tävling då? Blir skitsugen på att träna valp när jag läser om din lilltös, tror hon blir en riktig SM-stjärna!

Ha det bra, KRAM

- Anna Svonni sa...

Tja! Självklart ska jag ner och kolla SM! Det är ju ett måste för oss hundnördar ;) Vi ses väl där? Men visst skulle du till Kiruna innan dess?

Kram