måndag 16 juli 2007

Snart åker vi..

Ja snart åker vi ner till Falun och Kopparbo för att tävla i lydnad. Vi som åker komma vara jag och mina två kompisar. Anna blir den som kör då varken jag eller Malin har körkort ; ) Så vi ska turasom att sitta fram och hålla Anna vaken hela vägen ner till Falun där vi kommer stanna.

Vi kommer först tävla på Faluns kvällstävling och dagen efter kommer vi åka ner till Kopparbo och tävla på deras dagtävling. : )


På den understa bilder på Dino så håller han i Millennium glasen som vi vann från tävlingen i lördgas.

Igår fick dino vila hela dagen och mest slappa sig. Idag körde vi rutan en sista gångn innan resan och av min förvåning så funkade det helt otroligt. Vi som annars brukar få massa problem i de första skicken vilket gör att Dino blir otroligt låg och inte vill vara med längre.

Vi fick ett par kassa skick i början men jag varken sa eller gjorde något och Dino var verkligen på hugget hela tiden och efter 3 skick så gick han klockrent även om vi bytte plats och håll. Sedan så körde jag två tävlingsmässiga apporteringar som även dem funkade riktigt bra. Dino har en kanonfart ut och en lite segare fart in, men han galloperar. Tog en paus och lät honom vila ett tag med att bara ligga och titta på medans jag lektränade med Fäkta. Körde sedan igen rutan med Dino och denna gången sprang han klockrent i varje skick, till och med första gången och han var verkligen på hugget hela tiden. Mattes fina kille!

Jag känner mig faktiskt laddad till att tävla nu efter kvällens träningspass. : )





Ja som ni ser på den undre bilden på Fäkta så har hon fått ett öra som står. Det andra hänger väldigt långt ner, jag tror inte det kommer ställa sig men jag hoppas det kommer göra det ändå ;-)

Lyckades inte få till någon bra helkropps bild på Fäkta, men det kommer nog ska ni se. Men såhär ser Fäkta ut just nu som 12 veckor.

Annars fortsätter vi med våran lekträning som går framåt väldigt bra. Fäkta söker själv efter kontakt. Sitt funkar för det mesta utmärkt och jag behöver bara säga det en gång åt henne. Hon är även väldigt följsam och tar gärna kontakt. Hon är super duktig vid inkallningarna och kommer alltid med full fart. Kampglad och föremålsintresset är även väldigt stort hos henne :)

Även om jag ibland kallar henner för terroristen eller det lille monstret så är hon hur underbart go som helst. ;-))






Kommer inte uppdatera bloggen förens på lördag då vi kommer hem. Så då får ni veta hur tävlingarna gått för oss. ;-))
En väldigt tråkig sak är den att jag och Dino kommer minnas valpträffen som Per (Dinos pappas ägare) & Maria(Dinos brors ägare) fixat för Dinos kull - samtliga syskonen kommer vara där. Hoppas faktiskt alla andra kommer komma, även om jag och Dino inte lyckas ta och på den så hoppas jag inte detta blir den första och sista. Ni får alla ha det så otroligt skojj och fota en massor. Maria, jag hoppas på en riktiugt stor uppdatering med massor av foton från träffen sedan! :) Hälsa alla från oss.
Nej nu ska ja faktiskt fortsätta att packa ner alla sakerna som ska med. Ni får ha det så bra. Vi hörs senast på lördag. :-)

Föresten det går att kommentera i min blogg nu!

12 kommentarer:

Olssons sa...

Ett stort lycka till för er inför lydnaden!!!

Ha en skön fortsatt sommar!

/Kicki

Anonym sa...

Hoppas det går bra för er alla! Håller tummarna!!

Anonym sa...

Lyck till på tävlingarna där nere !! :)

Vi hålller alla tummar för er :)

Jaaa de var skit kul att vi gick och vann mot 2 fina sheltietikar:) Iza min lilla galning var så duktig och fin.

Ha de så bra
Kramar från Petra, Alice och Iza
www.aliz.webb.se

Eros & Dex sa...

Hej på er.
självklart kommer vi, allafall jag, fota en massa bilder på valpträffen. Och uppdatering kommer på min blogg. Jag hoppas oxå det blir fler tillfällen att träffa alla.
Vad jag vet nu så kommer dessa syskon på lördag:
Dex Dippa Dogge Timmy Jessie.
Du och Dino kan ju inte, och inte heller Disco, som numera heter Kalle.
Mamma Tina kommer inte heller såg jag nyss i min mail.
Men hoppas på en kul och trevlig dag.
Hoppas ditt och Dinos tävlande går/gått bra.
Kram Maria & Dex

Emma, Katinka och Enya sa...

jadå, ska ju tävla i lydnasettan, handling, freestyle och agilitylag med tinka. Så vi kommer, såg att nu är det bara 3 som är i klass 2 då hanna inte heller ska vara med, så du blir iaf rea och får ett av de fina priserna vi har ;) Men nu ska vi hejja på er, ni tar hem segern! :D
Ses på söndag!
Kram
PS! synd att det inte gick bra på tävlingarna söderut.

Anonym sa...

Hej! Och tack för gästboksinlägget :) Diggar oxå min egen gästbok, Oliver passar så bra in där. Saknar er med :( Skulle inte tacka nej till ett år till på Grans... Vi ses väl helgen den 17 augusti? För ni kommer väl hit upp på tävlingar då? Försökte ringa dig nyss men inget svar, gick det bra i helgen? Vill veta allt!!!
KRAM /Anna

Anonym sa...

BC öron kan svänga hejvilt från och till, till de är runt året, så säg aldrig aldrig :)

Anonym sa...

Hoppas tävlingarna gått bra och det tror jag nog de gjort - ni verkar ju vara i högform!
Nu får vi se om jag lyckas med att få in mitt inlägg här....har inte lyckats förr.
Ozzy har nog varit bl.a i Arjeplog (eller var det Arvidsjaur?) - Nina kommer därifrån.
Kram

Anonym sa...

Nåmen hur gick det då? Nu är det måndag och ännu ingen uppdatering...är ju nyfiken :)
Kram

Emma, Katinka och Enya sa...

Du måste ju uppdatera! Skynda, skynda skynda ;)
Hoppas ni tar er ut till Boden i vecka, ska ta mig till klubben om ni kommer :)
KRam kram
/Emma o CO

Anonym sa...

Hej! Hur har ni det? Hoppas på uppdatering här snart. ;) Kram

Anonym sa...

Hallå där! Uppdateriiiiing!!! ;)

Jag mådde så dåligt när vi åkte hem i söndags att jag glömde(!) Dino. Ja, jag skulle ju få honom. Du tror inte att du skulle kunna posta honom åt mig?

Det var trevligt att träffas förresten. Kul att prata border collie med nån annan som har det, inte ofta jag träffar folk med bc :)

Hoppas vi ses snart igen! Kram på er.
Evelina och hundarna