torsdag 12 juli 2007

Vi är sega på bloggandet

Ja, eller snarare jag är väldigt seg på denna fronten just nu. Varför vet jag inte riktigt. Datorn har jag inte suttit vid på flera dagar. Har busat, tränat och bara pormenerad med hundarna.

Men visst har saker hänt, Malin och Rebell har kommit och ska bo här ett tag framöver. Vilket är väldigt kul :)

Mellan Dino och Fäkta fungerar allt väldigt bra dom trvis som fisken i vattnet med varandra. Det känns väldigt bra att det inte funnits några problem alls sedan Fäkta flyttade in.

Träningsfronten fungerar bra då han inte känns låg, har har dock bara kännts låg under ett träningstillfälle under tiden som Fäkta kom - vilket även är väldigtväldigt bra.
Vi fortsätter att prägla på rutan träningen, men även andra saker som uppletande som funkar kanon för våran del.

Snart åker vi, eller snarare om exat 5 dagar ska vi tävla i Falun och sedan i Kopparbro. Vilket ska bli kul. Igår då Dino var låg kände jag mig inte alls laddad, men nu efter dagens träningspass känner jag mig laddad för att tävla. Ska bli kul att se hur det kommer gå :)

Vi har badat massor då vädret var som varmast men nu regnar det bara, vart tog sommarvädret vägen?


Snyggingen

Med Fäkta fortsätter vi träna på sitt, ögonkontakt och inkallning. Vilket faktiskt fungerar väldigt bra. Sitt funkar för det mesta varje gång och ögonkontakt har hon börjar ta spontant, vilket känns väldigt bra.

Malin har hjälpt mig med inkallningar det senaste gångerna, hon springer med en väldigt fin och bra fart tills hon nästan är vid mig då hon saktar ner men ändå kommer i galopp. :)

Fäkta har visat sig vara en riktigt liten tjuv, så man får verkligen vakta eftersom att Dino inte säger åt henne utan han istället vill dela med sig av sig mat. Sedan så kan hon ju även tjuva mat ifrån borden - hon har även GJORT det mitt framför ögonen på mig = o Men hon har inte ens försökt sedan jag kom på henne och sa åt henne, vilket är bra.

Fäktas mage har även blivit bra igen, vilket är skönt. Då hon bara kastar i sig maten har vi börjat göra så att hon får använda lille huvudet och försöka få ut maten ur en cola flaska eller under en burk. Det är kul att se hur hon reagerar och vad hon testar för saker.

Fäkta har även badat i massor, vilket hon tycker är väldigt kul. Kanske slänger in en bild imorgon ifrån någon av hennes simmturer.


sötnosen



Nu ska jag springa vidare, men ikväll kanske en ny uppdatering kommer. Annars kommer det en imorgon.
Ha det bra alla.

Inga kommentarer: