måndag 17 december 2007

Hemma igen.

Ja precis som rubriken säger så är jag hemma igen, var hemma ungefär kl 13.00 vilket faktiskt var väldigt skönt, även om jag haft det super bra så var det sjukt härligt att få träffa hundarna igen. Vi har fortfarande snö, men inte så mycket som ja tänkt och inte heller så kallt väder som jag trott - skönt!

Jag satte mig och packade upp allt då jag kom hem, sedan satt ja vid datorn efter det gick jag till skolan för att hämta hundarna, men istället för att gå hem stannade jag på trimkurs. Det var egentligen inte min vecka men då Sara var själv i hennes grupp så fick jag hoppa in i den så jag slipper min trim nästa gång jag har den, dvs vecka 3. Vi klippte ner en bearded collie tik vid namnet Molly, en liten men trevlig tös.

När jag först gick och hälsade på Dino så blev han helt tokig då han hörde mig. Jag vet inte riktigt hur länge han studsade mot mig samtidigt som han höll på att pussas och pep av glädje. Det var ungefär som att han trott att ja skulle lämnat han för resten av hans liv, släppte samtidigt ner honom för att gå ner till Fäkta.

Istället för att Dino fick följa med så lämnade jag honom liggandes en bra bit ifrån. Fäkta som vanligtvis lever om som tusan då hon hör att man är på väg var helt tyst denna gången, och jag blev minst sagt förvånad då jag inte hörde henne hoppa omkring. Öppnade sedan dörren och när hon såg att det var jag blev även hon helt tokig och hoppade omkring som en tok och pussades.

Släppte ut henne och lät båda springa lösa en bit och kopplade sedan upp dem. Var hemma efter att klockan hunnit bli halv8, packade träningsakerna och gav mig ut med Fäkta först, tog en promenad och tränade under den. Körde bland annat massor av kontakt, fot + fotpositioner, ligg och stå. Denna gången blev bonusbelöningen leverpastej för de gånger då hon gjorde något riktigt snyggt.

Är faktiskt väldigt nöjd över dagens träning med Fäkta, hon känndes laddad med en bra attityd och gjorde det mesta väldigt bra. = ))

Sedan bytte jag hund och gjorde precis likadant med Dino, tog med mig det jag behövde och gick ut på en promenad och tränade samtidigt. Dinos bonusbelöning blev kamp med en bit brandslang. Körde mest sitt under gång, fot och inkallning. Även här är jag nöjd, men dock vill jag ha något snabbare sättande - men jag kan ju inte kräva det än med tanke på att vi inte tränat på det momentet alls mycket, så de kommer nog ju säkrare han blir på det han ska göra! :)

Maria, vad heter stället som du/ni ska bo på under tävlingarna i rättvik? Tänkte kolla om det kankse fanns någon ledig stuga på samma ställe.

Nejdu nu ska ja hoppa i sängs. Ny uppdatering kommer imorgon.

5 kommentarer:

Emma, Katinka och Enya sa...

http://emmaki.mine.nu/GODJUL.htm

Emma, Katinka och Enya sa...

http://emmaki.mine.nu/GODJUL.htm

Anonym sa...

Tuusen tack :)
Jaaa hon är en riktigt hääärlig tjej!

Roligt att läsa lite om er här! Spännande att följa dig och Fäkta!
Mvh Malou

http://mellow.icentrum.nu

Eros & Dex sa...

Hej
Jag har bokat stuga i fyrklöverns stugby (tävlingarna i rättvik i påsk) http://www.stugby.nu/
Jag o hundarna kommer dit på torsdagkväll den 20/3 och checkar ut måndag morgon 24/3
För det betalar jag 1126 kr.
Själva stugan kostar mig 1020:- och så tar de ut tillägg,
53:-/hund

Hoppas på att ni kommer, skulle va så kul :)
Kram o god jul om vi inte hörs mer innan julen.

Anonym sa...

Duktig du är på att uppdatera :) härligt att hundarna blev så glada och kul med lyckad träning :) Jo, det ska bli spännande! Den 11 då jag fyller år så ska jag med henne på ultraljud, så jag hoppas på en bra födelsedagspresent ;) Kram