söndag 16 december 2007

Hund 07

Ja som jag lovade så skulle jag ju börja uppdatera, nu har jag fått låna Linneas data och vi sitter på tåget hem, så imorgon under dagen kommer jag vara hemma.

Under lördagen på mässans så kollade vi på lydnad, agility, freestyle, och lite utställning. Kul var det att få träffa alla människor och hundar som man träffade. Men förutom det så gick vi imorgon och shoppade en massa grejer. =)

På kvällen så ringde jag Maria och Uffe, som har Eros och Dex, Dex är dinos kullbror. Så Maria tog hundarna och knallade med dem till Linneas pappa, och ringde när hon var utanför så att ja kunde komma ut och få träffa honom. Det var mer än kul att äntligen få träffa ett kullsyskon till Dino. Dex var även han kraftig och riktigt fin. Man såg ett tydligt släktdrag genom Dex och kände igen mång likheter som påminde mycket om Dino. sedan pratade vi lite allmänt och Maria svarade på alla mina frågor som jag hade och så. Tack för att du orkade komma så att jag fick träffa honom, hoppas vi ses snart igen.

I morse så var jag mer eller mindre halv död då jag vaknade för att stiga upp, jag mådde riktigt kasst och fick verkligen kämpa för att orka med något. Proppade i mig alvedon och fixade mig. Mådde dåligt en bra stund innan alvedonen började värka. Väl på mässan gick jag allra först till agility för att hälsa på Madelene och kolla om hon hunnit tävla. Sedan var det höjd punkten, ja fick träffa Emenems Big-Ed, Eddie som är Dinos pappa och husse Per för första gången.

Jag och Per gick ut ur hallen för att kunna prata lite i lung och ro så att man kunde höra varandra men även så att ja skulle få hälsa på Eddie utan att bli störd. Eddie påminde även han väldigt mycket om Dino. Även Eddie var kraftig men riktigt fin, jag tycker han är riktigt läcker faktiskt. En kanon hund även han. Både Eddie och Dex var sociala och trevliga individer. =))

Jag och Per pratade på om lite allt möjligt och även han svarade på alla mina frågor och funderingar. Jag berättade även mer om Dino, en lustig sak som ja märkte var att Eddies klipunkt ligger precis på samma ställe som Dinos ;) Tack Per för pratstunden och för att ja fick träffa Eddie.

Jag ska kolla på boende och resa till Sundsvall i Januari för att åka ner och träffa Per och Eddie igen, så att de får träffa Dino då. Även Madelene kommer ju dit vilket ska bli skojj!

Nu börjar batteriet ta slut så nu ska ja sluta skriva, skriver mer imorgon och lägger förhoppningsvis in lite bilder på Eddie då han tävlade. Tycker Per och Eddie gjorde grymt bra ifrån sig och det var riktigt kul att få se honom tävla. =)

Även Madelene och Lincie gjorde bra ifrån sig under lördagen. Tack för allt.

Ja vad ska man säga förutom att resan varit kanon? Ja längtar redan till nästa år då det ska bli tävling för min del då. Tack för de underbara ressällskapet.

Ha de bra alla.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Trots att du mådde dåligt till och från är jag glad att du känner dig nöjd med din helg. Äntligen fick du träffa Per och Eddie! :D

Var jätte kul att få träffas, och nu ser vi fram emot Sundsvall! Då får jag möta Dino och du Mint! Kommer bli jätte kul. :)

Anonym sa...

Ni kunde inte ha varit bättre resesällskap heller :) Ingen tvekan om att detta måste göras om nästa år! Kraam

Eros & Dex sa...

Det var superkul att äntligen få träffas :)
Svarar på frågor gör jag mer än gärna om jag bara kan ju.
Och så hoppas jag det inte dröjer alltför länge tills vi kan ses igen, hoppas på att få träffa Dino oxå då. Rättvik till påsk då...?!!!
Kram från oss

Anonym sa...

Hejsan!

Kul att ni kollade på oss. Synd du inte kom och sa hej ;) men med tanke på så mycket vimmel och stojhej inne på mässan är de inte lätt alla gånger att hälsa på alla man vill.

Kul att du fick prata med Per och Eddie. Känner dem sedan innan och är väldigt trevliga båda två.

Anonym sa...

Vad synd att jag missade Dinos pappa, men jag såg ju halvbrorsan där och dom var ju såå lika varandra :)

Jobbigt att du var hängig på söndagen..Det var roligt att träffas! Kram,