onsdag 19 december 2007

Idag fick det bli träning just utanför ICA, mest för att ja hade tänkt träna massor med kontakt i störning då Fäkta inte alltid kan koncentrera sig så bra när det händer saker runt om, men hon förvårnade mig verkligen då hon var hellt laddad på sin uppgift.

Så jag tyckte vi kunde testa köra lite fot - vilket gick riktigt bra, de känndes verkligen super. Tycker hon hade en jämn, tajt och bra position nästan hela tiden under de korta transportena vi gick på ett par steg. Vi körde även lite stå och ligg under gång och sedan så testade jag att köra kortakorta svängar platsliggning. Vilket även de funkade, hon låg även alla förutom en gång med huvudet(hakan)-i-backen vilket är just det jag vill att hon ska göra.

Dino låg platsad på en cykelställs grej i sten, han fick sig en bit belöning emellan åt. Efter att jag tränat Fäkta så fick Dino köra lite olika trix och Fjärr, tanken var ju att ja skulle kört rutan med honom också men då jag glömde konerna och eftersom tanken aldrig var att ja skulle blivit kvar så länge utanför ica som jag blev så tog vi en promenad efter det som satt super.

Hur som helst, Fjärren funkade faktiskt ovanligt bra utan fusk eller en lågställning, jag vill ju att han ska sitta rakt, han brukar ju sitta i en låg ställning, precis som om att han skulle valla - men det gjorde han inte idag. Och han väntade även på varje nytt komando, varierade tid och längd extra länge och varje skift gjordes bra. Nu börjar han känns säkrare å skiften från ligg-stå och sitt-stå. =))

Imorgon ska det i alla fall bli massor av träning, har planerat att köra agility men funderar på att köra lite variation av agility och lydnad.

Inlägget får bli kort idag då jag inte hinner skriva mer.
Ha de bra alla!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härliigt att träningen gick bra:)

Anonym sa...

Hej!
Vill bara säga några små ord som är för endel betydelsefulla.

GOD JUL och GÅTT NYTT ÅR

på DIG,DINO och FÄKTA

Ha det bra under skiftgången.

MVH Inga

Anonym sa...

Kul att träningen gick så bra! :D Härligt jobbat. Du är duktig ska du veta. :) Kram

Anonym sa...

God Jul och Gott Nytt År!
Kram Annelie, Lojocas kennel

Emma, Katinka och Enya sa...

ja jag kan också se den :) vet du vad som skulle vara kul att se?... en film på dig och fäkta när ni tränar, man har ju inte sett nått av er :)
kram
God jul!